Santander lanceert unieke spaarformule in België

Nieuwe getrapte spaarrekening op Belgische markt: basisrente die zich aanpast aan het spaarbedrag

Santander Consumer Bank lanceert vandaag een nieuwe spaarformule in België. Wie een spaarrekening heeft bij Santander, krijgt vanaf 125 000 en tot 200 000 euro, een hogere rente op het volledige spaarbedrag. Op die manier speelt de spaarbank in op de trend in de Belgische markt, waarbij spaarcenten vaak gespreid worden over verschillende rekeningen.

Getrapte spaarrekening

De Belg blijft verknocht aan het spaarboekje. Spaarders die meer dan 100 000€ opzij wensen te zetten, spreiden hun spaarcenten vaak over verschillende banken. Santander wil nu ook grote spaarders een extraatje geven en lanceert daarom een nieuwe spaarrekening, Vision MAX.

Bij Vision MAX past de rente past zich aan aan het bedrag op het spaarboekje. Vision MAX is een nieuw spaarproduct op de Belgische markt met getrapte spaarformule.

Vision MAX zorgt voor een optimaal rendement, dankzij de combinatie van een aantrekkelijke getrouwheidspremie en een variabele basisrente:

Tot 125.000 euro

Basisrente: 0,05%

Tussen 125.000 en 200.000 euro

Basisrente op hele bedrag wordt 0,25%

Vanaf 200.000 euro

Basisrente: 0,05%

Aanvullende info

• De basisrente is verworven vanaf de dag van de storting van het geld op de rekening en tot de dag van de geldopname.
  • De getrouwheidspremie is slechts verworven voor bedragen die gedurende 12 maanden na de storting ononderbroken op de gereglementeerde spaarrekening blijven staan. Die premie loopt vanaf de dag van de storting
  • Fiscaal voordelig: De spaarrekeningen van Santander Consumer Bank zijn gereglementeerde online spaarrekeningen met onbeperkte looptijd, waarbij men geen roerende voorheffing hoeft te betalen tot 980 euro ontvangen interesten. Voor gehuwden en wettelijk samenwonenden bedraagt de vrijstelling 1.960 euro. Op het deel interesten boven het vrijgestelde bedrag betaalt men een roerende voorheffing van 15%.
  • Belgisch recht: het Belgisch recht is van toepassing op de spaarrekeningen van Santander Consumer Bank.
  • Kosteloos: alle spaarrekeningen van Santander Consumer Bank zijn volledig gratis. Men betaalt geen kosten om een spaarrekening te openen of om documenten op te vragen.
  • Rentes op jaarbasis: de rentes van de spaarrekeningen zijn uitgedrukt op jaarbasis. Wijzigingen aan de rentes van onze spaarrekeningen zijn mogelijk, maar worden tijdig via e-mail meegedeeld. De huidige rentetarieven zijn steeds te vinden op onze website.
  • Risico: Santander Consumer Bank is een Belgisch bijkantoor van Santander Consumer Finance (Spaans recht). Spaargeld is tot 100.000 euro per spaarder beschermd door de Spaanse depositogarantie. Spaargeld boven een bedrag van 100.000 euro is niet beschermd. In geval van (dreigend) faillissement kan spaargeld boven 100.000 euro mogelijk geheel of gedeeltelijk verloren gaan of worden omgezet in aandelen (bail-in). Meer informatie over het depositogarantiestelsel vindt u hier.
  • Tweerichtingscommunicatie: Feedback en tevredenheid zijn belangrijk voor ons. Bij vragen kan men terecht op de 'meest gestelde vragen'-pagina. Eventuele klachten kunnen worden gericht aan klachten@santanderconsumerbank.be. Vind hier alle informatie terug.
  • Essentiële spaardersinformatie: gelieve de essentiële spaardersinformatie van de Vision MAX spaarrekening te lezen voordat u een spaarrekening opent.

Santander Consumer Finance

Persberichten in je mailbox

Over Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank is de commerciële benaming van het Belgisch bijkantoor van Santander Consumer Finance, (Bank naar Spaans recht), en maakt deel uit van de internationale groep Banco Santander, één van de grootste financiële groepen ter wereld.

Santander Consumer Finance biedt de volgende diensten aan in België:

Banco Santander (SAN SM, STD US, BNC LN) is een toonaangevende retail- en handelsbank, opgericht in 1857 met het hoofdkantoor in Spanje. De bank heeft een betekenisvolle aanwezigheid in 10 kernmarkten in Europa en Noord- en Zuid-Amerika en is één van de grootste bank in de wereld op basis van marktkapitalisatie. Haar doel is om op een eenvoudige, persoonlijke en eerlijke manier mensen te helpen en ondernemingen te laten bloeien. Santander bouwt aan een verantwoordelijkere bank en heeft een aantal toezeggingen gedaan om deze doelstelling te ondersteunen, waaronder het aantrekken van meer dan €120 miljard aan groene financiering tussen 2019 en 2025, en het financieel steunen van meer dan 10 miljoen mensen in dezelfde periode. Aan het einde van de eerste helft van 2020 had Banco Santander meer dan een biljoen euro aan totale fondsen, 146 miljoen klanten, waarvan 21,5 miljoen loyale klanten en 40 miljoen digitale klanten, 11.800 filialen en 194.000 medewerkers.

Nerviërslaan 85 B1040 Brussels Belgium