Santander Consumer Bank verhoogt de interestvoeten op al haar spaarrekeningen

De online spaarbank Santander Consumer Bank zal op 1 november 2020 de interestvoet van haar Vision en Vision+ spaarrekeningen verhogen naar een interestvoet van 0,05 procent met 0,55 procent getrouwheidspremie voor Vision+ en 0,25 procent en 0,10 procent getrouwheidspremie voor Vision.

Santander Consumer Bank biedt op de Belgische markt twee soorten gereglementeerde spaarrekeningen met competitieve interestvoeten aan: de Vision en Vision+ spaarrekeningen. Vandaag kondigt de onlinebank aan dat ze op 1 november 2020 de interestvoet van beide producten zal verhogen.

Momenteel bieden heel wat banken de minimum interestvoet aan op hun gereglementeerde rekeningen, bestaande uit minimum 0,01 procent basisrente en 0,10 procent getrouwheidspremie. En sommige niet-gereglementeerde spaarrekeningen brengen zelfs minder op. In sommige zeldzame gevallen bieden banken zelfs een negatieve interestvoet op grotere bedragen.

Vision+

De Vision+ spaarrekening is interessant voor mensen die voor iets specifieks aan het sparen zijn zoals een auto of een woning of het geld minstens een jaar kunnen missen. De spaarrekeningen van Santander Consumer Bank hebben daarenboven geen beperkingen. Spaarders mogen onbeperkt iedere maand bijstorten en moeten geen fee betalen om de rekening te gebruiken.

Op 1 november 2020, verhoogt Santander Consumer Bank de interestvoet van haar Vision+ rekeningen van 0,03 procent naar 0,05 procent en de getrouwheidspremie van 0,47 procent naar 0,55 procent.

Vision

De Vision spaarrekening is dan weer meer geschikt voor mensen die sparen voor een kortere periode of denken in de nabije toekomst het geld wel nodig te hebben.

De basis interestvoet van Vision zal op 1 november 2020 verhogen van 0,15 procent naar 0,25 procent. De getrouwheidspremie blijft 0,10 procent.

De interestvoet van de Vision spaarrekening is aanzienlijk hoger dan het wettelijke minimum van 0,01 procent basisrente en 0,10 procent getrouwheidspremie voor gereglementeerde spaarrekeningen dat de meeste banken bieden.

Vision en Vision+

Vision en Vision+ zijn online gereglementeerde spaarrekeningen met onbeperkte looptijd die genieten van een vrijstelling van roerende voorheffing tot 990 euro per persoon. Voor gehuwden en samenwonenden bedraagt de vrijstelling 1.980 euro. Voor hogere bedragen geldt een roerende voorheffing van 15 procent.

De rentes van de spaarrekeningen zijn uitgedrukt op jaarbasis. Wijzigingen aan de rentes van de spaarrekeningen zijn mogelijk, maar worden tijdig via e-mail meegedeeld aan de klanten. De huidige rentetarieven zijn te vinden op de website www.santanderconsumerbank.be.

Gelden op spaarrekeningen van Santander Consumer Bank (staat van herkomst: België, naar Belgisch recht) zijn tot 100.000 euro per persoon beschermd door de Belgische depositogarantie. In geval van (dreigend) faillissement kan spaargeld boven 100.000 euro mogelijk geheel of gedeeltelijk verloren gaan of worden omgezet in aandelen (bail-in). Meer informatie over het depositograntiestelsel vindt u op www.garantiefonds.belgium.be.

Eventuele klachten kunnen worden gericht aan klachten@santanderconsumerbank.be. U kan ook steeds terecht bij de bemiddelingsdienst via ombusmand@ombudsfin.be.

Lees steeds de essentiële spaardersinformatie van Vision en Vision+ voordat u een spaarrekening opent.

Persberichten in je mailbox

Over Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank is de commerciële benaming van het Belgisch bijkantoor van Santander Consumer Finance, (Bank naar Spaans recht), en maakt deel uit van de internationale groep Banco Santander, één van de grootste financiële groepen ter wereld.

Santander Consumer Finance biedt de volgende diensten aan in België:

Banco Santander (SAN SM, STD US, BNC LN) is een toonaangevende retail- en handelsbank, opgericht in 1857 met het hoofdkantoor in Spanje. De bank heeft een betekenisvolle aanwezigheid in 10 kernmarkten in Europa en Noord- en Zuid-Amerika en is één van de grootste bank in de wereld op basis van marktkapitalisatie. Haar doel is om op een eenvoudige, persoonlijke en eerlijke manier mensen te helpen en ondernemingen te laten bloeien. Santander bouwt aan een verantwoordelijkere bank en heeft een aantal toezeggingen gedaan om deze doelstelling te ondersteunen, waaronder het aantrekken van meer dan €120 miljard aan groene financiering tussen 2019 en 2025, en het financieel steunen van meer dan 10 miljoen mensen in dezelfde periode. Aan het einde van de eerste helft van 2020 had Banco Santander meer dan een biljoen euro aan totale fondsen, 146 miljoen klanten, waarvan 21,5 miljoen loyale klanten en 40 miljoen digitale klanten, 11.800 filialen en 194.000 medewerkers.

Nerviërslaan 85 B1040 Brussels Belgium