Online spaarbank Santander Consumer Bank lanceert voor het eerst termijnrekening in België

Vision Fix is meteen een van de meest rendabele termijnrekeningen op de markt

Santander Consumer Bank lanceert vandaag voor het eerst een termijnrekening in België. Tot nu toe kon je bij de bank alleen een spaarrekening openen. De online bank speelt in op de gestegen populariteit van termijnrekeningen nu de rentevoeten stijgen. De nieuwe termijnrekening Vision Fix biedt looptijden aan van 1 tot 4 jaar.

De onderstaande tabel geeft de voorwaarden bij lancering weer:

Looptijd

Bruto rente

Netto rente

1 jaar

2,75%

1,93%

2 jaar

2,90%

2,03%

3 jaar

2,80%

1,96%

4 jaar

2,80%

1,96%

Nu de rentevoeten stijgen, is de termijnrekening een interessant alternatief voor wie zijn geld op korte of middellange termijn niet nodig heeft, en op zoek is naar vast rendement. Een termijnrekening brengt vaak meer op dan een gewone spaarrekening. De spaarder zet zijn geld vast voor een vooraf bepaalde periode – bijvoorbeeld een jaar. Zeker voor wie een groot vermogen heeft, is de termijnrekening een aantrekkelijke aanvulling op de klassieke spaarrekening. Een belangrijke beperking is wel dat het geld pas beschikbaar is wanneer de spaartermijn voorbij is.

Op de Vision Fix-rekening van Santander Consumer Bank kan je kiezen voor een termijn van 1 tot 4 jaar. De rentevoet wordt aan het begin vastgelegd en blijft dezelfde tot het einde van de looptijd. Op de bruto rente wordt 30% roerende voorheffing afgehouden aan de bron.

Voor termijnrekeningen is er geen document Essentiële Spaardersinformatie beschikbaar. U kan via onderstaande bijlage de gedetailleerde productinformatie vinden.

Productfiche Vision Fix

Anna Lauwaerts

PR Consultant, Befirm

Over Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank is een merk van Santander Consumer Finance, S.A. - filiaal in België, onderdeel van Santander Consumer Finance Group (SCF), een toonaangevende consumentenbank. Die is actief in 16 Europese landen, Canada en China. SCF biedt haar klanten de beste bancaire en financiële oplossingen en helpt haar partners (OEM's, dealers en handelaren) om hun verkoopcapaciteit te vergroten door hun producten te financieren en geavanceerde technologieën te ontwikkelen om hen een concurrentievoordeel te geven. Met meer dan 14.800 professionals eind 2022 bedient SCF 18 miljoen klanten en 130.000 verkooppuntpartners. Het maakt deel uit van Banco Santander, een van de grootste banken ter wereld naar marktkapitalisatie.

Over Banco Santander

Banco Santander (SAN SM, STD US, BNC LN) is een toonaangevende commerciële bank, opgericht in 1857 en met hoofdkantoor in Spanje. Ze is actief in Europa, Noord-Amerika en Zuid-Amerika en is naar marktkapitalisatie een van de grootste banken ter wereld. Santander wil het beste open financiële dienstenplatform zijn dat diensten verleent aan particulieren, KMO's, bedrijven, financiële instellingen en overheden. Het doel van de bank is om particulieren en bedrijven te helpen goed te gedijen op een simpele, persoonlijke en eerlijke manier. Santander bouwt aan een meer verantwoorde bank en heeft verschillende toezeggingen gedaan om deze doelstelling te ondersteunen, waaronder het aantrekken van 220 miljard euro aan groene financiering tussen 2019 en 2030. Eind 2022 had Banco Santander € 1,3 biljoen aan totale middelen, 160 miljoen klanten, 9.000 kantoren en 206.000 medewerkers.

Persberichten in je mailbox

Over Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank is de commerciële benaming van het Belgisch bijkantoor van Santander Consumer Finance, (Bank naar Spaans recht), en maakt deel uit van de internationale groep Banco Santander, één van de grootste financiële groepen ter wereld.

Santander Consumer Finance biedt de volgende diensten aan in België:

Banco Santander (SAN SM, STD US, BNC LN) is een toonaangevende retail- en handelsbank, opgericht in 1857 met het hoofdkantoor in Spanje. De bank heeft een betekenisvolle aanwezigheid in 10 kernmarkten in Europa en Noord- en Zuid-Amerika en is één van de grootste bank in de wereld op basis van marktkapitalisatie. Haar doel is om op een eenvoudige, persoonlijke en eerlijke manier mensen te helpen en ondernemingen te laten bloeien. Santander bouwt aan een verantwoordelijkere bank en heeft een aantal toezeggingen gedaan om deze doelstelling te ondersteunen, waaronder het aantrekken van meer dan €120 miljard aan groene financiering tussen 2019 en 2025, en het financieel steunen van meer dan 10 miljoen mensen in dezelfde periode. Aan het einde van de eerste helft van 2020 had Banco Santander meer dan een biljoen euro aan totale fondsen, 146 miljoen klanten, waarvan 21,5 miljoen loyale klanten en 40 miljoen digitale klanten, 11.800 filialen en 194.000 medewerkers.

Nerviërslaan 85 B1040 Brussels Belgium